torsdag 11 november 2010

Dagdrömmens dag

Sitter på Solvalla och jobbar just nu. ATG-Live sänds för fulla muggar och blickarna riktas nu mot Örebro. En Örebrolegend, Magnus Kihlberg, jobbar han med. Kihlen är nämligen numera expert på ATG-Live, vilket han gör riktigt bra. V65 avgörs på Örebrotravet och det känns som att jag hellre vart på plats på något vis. Alla ni som vart på trav vet ju allt om det där med lukten, stämningen och hovlstampen runt banan. Men jag får nöja mig med att producera sändningen till alla trav-tokar i stugorna och i butikerna.

Planerar för fullt nu min första resa till Spanien, jag hade kunnat åkt i morgon men jag får tygla mig lite. Efter nyår blir det, i januari garanterat. Ja så länge som det passar för familjen Mona, Casper och Calle.

Att dagdrömma är bra och nyttigt. I dag dagdrömde jag om att skaffa en ny bil, att kunna gå in på Audi i Stockholm och säga "Den där bilen vill jag ha och jag går inte härifrån förräns jag får bilnyckeln". Tänk att kunna göra så, hmmmm jag får fortsätta spela på lotto känns det som.

Att dagdrömma är kul, att få känna den där lyckan någonstans att kunna få göra det man vill utan att det ska vara en massa problem på vägen. Tänk och vinna den där "Drömvinsten" på lotto. Att kunna köpa ett hus, en villa, en bil, ett torp, en båt, ett hus igen, bygga en ny villa, köpa en katt till torpet, köpa en ödla till någon som vill ha en ödla och sen köpa en cykel med en ny hjälm som tillbehör.

Tänk, det är en skön dagdröm det!

Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar