måndag 19 december 2011

Julen står för dörren, årets tråkigaste skämt!

Då är det julvecka och det är säkert ett par dagar kvar innan den där "dopparedagen". Härligt säger vissa och år kan jag bara stämma in i den kören.

Jag har ju aldrig pyntat min lägenhet inför den stundande högtiden men nu är det annorlunda. Julstjärnor i fönstren, röda gardiner och julmusik i bakgrunden är vad som gäller. Förr har jag tagit fram en röd tomte som mamma skänkte mig vid nått tillfälle. Förra året tog jag bort den i juli och hittade den lagom till julafton bland glasen i köksskåpet.

Men i år är det som sagt annat ljud i koskällan, nu funderar jag på hur jag ska vattna den tänkta granen och om jag verkligen ska ha glitter i det gröna trädet som ska bo precis vid soffan. Julgran är fasen vuxenpoäng så det smäller i klockorna.

Men all stress då, nej inte här. Jag har kvar min taktik att köpa julklapparna dagen innan jul, jag har tänkt ut allt som ska köpas och sedan går jag med bestämda steg till affärerna där det ska inhandlas. Enkelt och väldigt smart kan jag tycka. Ett år fick jag dock problem, det jag skulle köpa var slut... Men det löste sig med ett presentkort.

Nåväl, säg den glädje som varar. För nu har jag kommit på att jag kan vara den tråkigaste människan i världen att köpa julklapp till. Min önskelista 2011:

Kära Tomten, jag är 32 år och nu får du min önskelista.

1. Strykbräda
2. Fotbad
3. Mössa (snygg)
4. Dubbeltäcke (tror jag blir varmare då)
5. Handskar i skinn
6. Vattenkokare
7. Hylla
8. Ny tandborste

Men alltså, det är ju inga roliga grejer. Men det är klart, det är ju saker jag behöver. Fast vart är fantasin när man behöver den? Samtidigt kan jag tycka att det är lite upp till köparen att lösa uppgiften, ja om jag nu ska få någon julklapp.

Var hos min bror i lördags, han drog det tråkigaste skämtet någonsin... Läs:

- Grannen hjälpte mig att byta däck i går.
- Hur gick det då?
- Njae, sådär. Jag kommer inte ut.
- Va, varför det?
- (H)julen står förr dörren....

God Jul!

Filip

1 kommentar:

  1. Hej Filip, vad roligt att följa just DIN Jul--Du är sååå duktig och tänk att ni alla snart är "gubbar" av högre klass... så det så! Man blir så glad av att läsa dina tankar...du ska se att till nästa Jul då bakar du oxå...Jo, det lovar jag! Glitter eller ej,,det blir nästa fråga...kram,moster!

    SvaraRadera