måndag 28 november 2011

Bloggen för folk som har svårt att läsa

Jo, nu du... Här kommer ett inlägg till, mitt mål är att skriva minst en gång i veckan. Det blir lite som en blogg för de som tycker det är jobbigt att läsa. Då kan du som läsare samla energi i en vecka för att sedan gå in och kolla vad jag skrivit.

Min vän flyttar med sin familj till Göteborg, igen. Han lämnar mig kvar i Örebro, igen. Han tänker bara på sig själv och sin familj, ja och sin framtid, igen. Jag önskar John all lycka i världen med det nya äventyret i Majjorna...

Jag har, lyssna nu, faktiskt julpyntat min lägenhet. Efter alla år i Stockholm, Sälen och Båstad har jag kommit undan med själva julpyntandet! Det har vart skönt att haft en lägenhet som inte alls är märkt av julen. Jag har ju sällan vart där då det verkligen varit jul så jag har inte sett någon anledning. Nu ser jag dock anledningen till att göra julfint hemma, det känns liksom fräscht och skönt. Att det sedan blivit som en tävling mellan grannarna och mig vem som har finast i fönstret gör ju ingenting, jag leder nämligen.

Jag har pyntat med en stor stjärna (som den jag själv är) i vardagsrummet, en röd i sovrummet och en svart (cool) i köksfönstret. Lägg därtill min ljusdekorerade balkong, så har du en snyggt uppfräschad lägenhet som är redo för den gröna granen och dess pynt.

Det känns vuxet måste jag säga, det känns som att jag tagit ett steg närmare att bli en seriös och levnadsglad kille. Eller, det har jag ju alltid vart mer eller mindre, men du förstår.

Påtal om jul så kan jag berätta att den gamla hederliga värmedynan som man fyller med vatten borde bli årets julklapp. Fick en sådan på min onda rygg i förmiddags, en timme med den så var jag böjbar igen.

Trevlig advent!

Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar