tisdag 8 november 2011

Att tvätta i ett hyreshus

Det krävs sin man att fixa tvätten i det hyreshus där jag bor. Alltså på riktigt!

Jag tror vi är 30 hushåll som ska få plats i den där jädra tvättstugan. Att bara få en tid som passar är en sport, det gäller att hela tiden ligga stegt före. Innan jag ens kom på att boka en ny tid direkt när jag var klar med tvättningen så kunde jag i värsta fall få vänta upp till två veckor på att få en tid. Jag förstod att det var allvar när både fredag, lördag och söndagkvällar var bokade.

Nåväl, när jag väl var inne i schemat så var det dags att sätta bokningen rätt. Jag blev varse om att det kan gå fel, som förra veckan, då jag kom ner och såg att jag bokat på "parkerat". Vi har någon form av nyckelsystem som fungerar alldeles utmärkt, bara jag gör rätt. Det blev lite pinsamt då jag faktiskt fått hjälp ner med tvätthögen till stugan och hur säger man det snyggt; "Aj fasen, jag har bokat fel, kan du hjälpa mig upp igen", det går inte.

När jag ändå nämner tvätthögen. Hur bär man en tvätthög snyggt? Grannarna skrattar nog åt mig när jag kommer med en tvätthög som, där inne i mitten någonstans, har en skymtande tvättkorg. Samtidigt som man på något sätt försöker se ut som en man med karaktär och självkänsla.

För inte ska man väl visa sina brister på ens egna bakgård?

1 kommentar:

  1. Klart man ska visa sina brister! Det ska man göra överallt och så ofta man kan. ÖSK visar ju sina oftare än dom borde kanske, men det är en annan historia det.... ;-)

    SvaraRadera