fredag 7 januari 2011

Telefonproblem...

Som du kanske vet så är jag nu in-kvarterad hos mina älskade föräldrar. Detta för att jag väntar på att min nya lägenhet ska bli ledig och jag kan flytta in mina grejer dit. Tills dess så bor jag alltså med päronen.

En grej som jag då märkt är att jag, pappa OCH mamma har typ likadan röst, tydligen. Som i dag, det har ringt två samtal och bägge personerna har börjat prata direkt som om de kände mig.

Samtal 1:

Jag - Filip.
Personen - Hej Runar, det är från PRO, hur är läget?
J - Jag heter Filip.
P - hahaha, ja. Så allt är bra?
J - Du vill prata med pappa Runar va?
P - Eeeehhh, ja. Är det inte du?
J - NEJ, jag heter Filip och är son till Runar. Runar är inne i eftermiddag.
P - Ja, då vet jag. Tack.

Samtal 2:

J - Filip.
P - Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, ringer jag och stör dig?
J - Inte nämnvärt.
P - Nej du förstår, det hände grejer i går.
J - Jaha? Men du ska inte prata med mig va?
P - Men det är väl Meta?
J - Nej, jag heter Filip. Min mamma finns nog på kontoret, du kan ringa dit.
P - Ja, va bra. Då ringer jag dit.

Jag får helt enkelt stå ut med detta till den 1 mars...

Filip

3 kommentarer:

  1. Så tyst det är här. Jag är nyfiken på vad det är för nytt jobb du fått?!

    SvaraRadera
  2. Har du slutat blogga?

    SvaraRadera