söndag 20 januari 2013

Söndag, vilodag eller?

Söndagar är oftast väldigt sköna dagar. Det är ju av tradition en vilodag som man besöker kyrkan på. Nu har jag kanske inte besökt kyrkan en söndag på evigheter men tror "The Boss" kan se mellan fingrarna med mig som med många andra. Nu höll jag på att säga "Senast jag var i kyrkan var när jag konfirmerade mig"... Så illa är det inte, tror jag.

Men vilodagen har ändå inte varit vilodag för mig, jag har fixat o trixat med det PubQuiz som startar 18.30 på Bishop Arms i Örebro. Det är så himla kul att göra dessa Quiz för jag lär mig något hela tiden. Sen att det slutar med att jag vet lite om mycket har ju både sina för- och nackdelar. Men jag tror att jag lyckats knepa ihop ett allsidigt Quiz där det finns en fråga för alla, minst.

Sen så skulle jag ha hunnit med så himla mycket, som att tex. besöka mina vänner S och J som fått en ny familjemedlem. I två dagar har jag nu skjutit på det och då vet alla att det är tredje gången gillt som gäller! Det är som att jag börjar komma tillbaka i mina gamla rutiner där det inte spelar någon roll om det är söndag, tisdag eller fredag, jag jobbar på bara.

Nog om det, Örebro Hockey går som tåget igen. Sjukt kul! Bofors och Västerås fick smaka på förlustens beska droppar... TIHI!

På tal om TIHI, funderar på att söka jobbet som barnflicka hos kungafamiljen... Fatta va kul det hade varit!

Filip

1 kommentar:

  1. Jag tror att du hade passat som barnflicka åt Estelle, mjuk och rolig.

    SvaraRadera