tisdag 22 januari 2013

Ungen tog körkort

Har precis avslutat ett samtal med min brorsdotter. Vi kan kalla henne Julia, för hon heter ju så.

Alltså det var ju i går som hon stod och headbangade på dagis, i fönstret, när man lämnade av henne. Alla andra barn vinkade glatt och log medan Julia rockade loss...

Nu är hon stor nog att sitta själv i bilen, med motorn på, och faktiskt får gasa och köra om andra fordon. Hujeda, hon har blivit stor. Julia berättade om hur uppkörningen varit fast jag minns inte så mycket mer än glädjen i hennes röst, att hon faktiskt fixat det. Sådan glädje!

GRATTIS JULIA!

Annars så har det varit en trevlig dag, tennis först på förmiddagen och sedan lunch med Camilla. Skvallerlunch som det heter :-) Sådant gillar jag, om skvallret inte är om mig vill säga.

Nu går jag ut i solen och njuter, njuter för att Min brorsdotter blivit stor och för att solen skiner på henne och hennes familj.

Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar