onsdag 8 december 2010

Örebro - Ledighet (fixande för framtiden)

Jaha, det är full rulle just nu. Jag är i Örebro och letar lägenhet med ljus och lykta. Allra helst vill jag ha en trea i centrala delen av Örebro, det vore ju fantastiskt. Tänk att bo mitt i stan och få spontanbesök av vänner som är ute och shoppar. Eller kompisarnas familjer som behöver gå på muggen, och det är kö på McDonalds, då är det bara att de smyger hem till mig och hamnar först i kön. Det vore väl något.

Haft en underbar måndag i Strägnäs med mor där vi träffade nya, trevliga, bekantskaper.

Tisdagen gick i Lägenhetsletandets tecken och även fotbollens tecken. Kim Olsen med familj är på besök och det är ju faktiskt otroligt roligt att träffa familjen Olsen. I dag blir det lek och buslandet och sedan middag. I morgon behöver jag åka till Stockholm för att jobba lite.

I går när vi skulle försöka hitta ett ställe att se FC Köpenhamn i Champions Leauge så var det tvärkört på en sportpub i stan. Men Nygge ringde ett samtal sedan var en hel sektion vigd åt de med danskt intresse, kallas det makt eller kontakter?

Blir faktiskt jävligt förbannad på den polisman som betedde sig som ett arsle mot ett av våldtäkts offren i Örebro. Hur FAN kan man säga - "Vi prioriterar annat" när kvinnan som strax inna blivit våldtagen ber om skjuts hem för att hon är rädd att vistas ute. Sjukhus personalen fick samla ihop pengar så hon fick en taxi. IDIOT säger jag till den polismannen.

Jaja, jag blir faktiskt bara argare när jag tänker på det så jag slutar här...

Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar