tisdag 21 december 2010

Lägenhet klar!

Ja, pusselbitarna börjar så sakteliga att falla på plats inför min flytt till Örebro. Har faktiskt svårt att tänka mig att jag på torsdag gör min sista dag i Stockholm för ett tag. Va fasen ska jag ta med mig nu?

Grejen är den att den nya lägenheten är inflyttningsklar den 1 mars, tills dess lever jag i vad man brukar kalla "Kappsäck". Naturligtvis kan jag ju ta en tur till Sthlm om det är något jag saknar. Det troliga är att jag tar med mig det mesta i klädväg och sedan blir det väl ett tv-spel, tandborste, trimmer och annat som jag använder flitigt. Ett måste är väl ändå blommorna?

Tänkte träffa Spanjoren i kväll och kanske chefstränaren. Det vankas ju juldagstennis och jag har den senaste veckan gjort klart med tre meriterade landslagsmän som ska vara med och spela. Kan bli hur kul som helst faktiskt. John hoppas jag har tränat tennis den senaste tiden, förra året var han inte bra. Det håller inte på vår nivå att spela en gång om året, även fast han tycks tro det.

Det börjar bli ordning på snökaoset i Sthlm nu, de gör ett bra jobb de där stackars skottarna. Förra veckan fick jag ett roligt samtal från Örebro där jag fick höra att det var ett fullkommligt kaos över hela Stockholm... Jag kan väl säga att man inte ska tro allt som sägs i media, sedan ska man ju granska sina källor. Så farligt är det inte här. Det är ju lite kyla och lite snö, flytta en säsong till Sälen så vet du att den snö som kommit nu faktiskt kan vara väldigt lite i jämförelse. Det är därför jag ibland kan tycka att det är lustigt när de gör världens grej om något som utanför stadens gränser är helt normalt. I Sälen var det sällan kaos och var det kaos så var alla glada.

Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar