torsdag 9 december 2010

Tacklad till isen

I går var det dags för det som John pratat om i flera dagar. Nämligen bandy på is med ÖSK Fotboll. Jag var inbjuden som joker och visade klass.

Först hade jag inga egna skridskor utan fick låna. ÖSK Bandys materialare slipade grillerna till perfektum(finns det ordet?) sedan entrade jag isen i en hjälm från tidigt 80-tal.

Jag såg genast att jag absolut inte var sämst, men inte heller bäst. Marcus Astvald och Lasse Mosander visade att de faktiskt spelat på ganska hög nivå. Mackan har även lirat i landslaget i unga år...

Nordin stod för årets fint. Vet inte om Mackan hittat hem ännu, vi kanske får leta efter honom i helgen.

Min glans visade sig i passningsspelet och blicken för spelet. Jag fintade lyror och rullade mycket längs isen och på killar med fart(Mackan) sedan så var det dags. Mackan gick på yta bakom deras backlinje och VIPS!!! Där satt lyran på klubban och det viktiga målet var givet.

Jag blev dock brutalt tacklad av redan nämnde Lasse... Eller brutalt tacklad, han ramla och jag hann inte undan och jag var tvungen att sätta knäna i isen... Det gör fortfarande väldigt ont!

Jaja, sjukt kul var det. Kihlen var bra, Nordin var över förväntan och de andra var krigare och duktiga. KUL!

MEN, det stora Mennet är att JOHN som styrde ihop allt, INTE DÖK UPP! Sjukt dåligt kan man tycka, men inte jag. Han har ju fokus på hajar och annat.

Filip

1 kommentar:

  1. Han valde att tillbringa tiden lite med våra danska vänner som var hemma på en snabb visit :)

    SvaraRadera