fredag 22 oktober 2010

Det är KAOS!!

Så har den då kommit, årets första snö. När man bor i Stockholm så blir det extra tydligt att det snöat. INGEN kan köra bil vid snöfall. Det är lite som i Egypten då det regnar, de vet inte hur de ska köra och blir livrädda för nederbörden.

I dag när jag kom till jobbet så träffade jag på en kollega som var alldeles svettig: "Fan, det har snöat. Vi får se om jag vågar köra bilen hem sen eller om den får stå över helgen!!"

Hmmm, tänkte jag och sa: "Men herregud, det har kommit två centimeter snö och det är fortfarande vatten på vägbanan och det är säkert +2, det är nog ganska lugnt..."

Kollega uttryckte sig då, helt naturligt, såhär: "Ja men va skönt. Du som bor i Sälen vet ju hur det är med snö"...

Jag har bott i Stockholm i dryga tre år nu, men absolut, Sälen sitter kvar i rötterna och framförallt när det gäller snöfall. Det som kommer i Stockholm är INGENTING mot Sälen.

Jaja, i helgen blir det till att byta till vinterdäck och sen är Audin hel igen.

Filip

2 kommentarer:

  1. Nu kan alla skriva kommentarer

    SvaraRadera
  2. Stockholmaren som visslade förbi dig på väg till jobbet imorse hade iallafall kontroll på underlaget...

    SvaraRadera