torsdag 21 oktober 2010

Gymmet

Alltså jag är ju ingen muskelbiff, inte alls. Jag är ju den som sagt att "efter man tvättat så är det bra med en torktummlare". Så säger jag fortfarande om frågan skulle dyka upp, även fast jag är lite tunnare nu.

När jag var i Sälen den sista svängen så var jag ju faktiskt ruggigt duktig med träningen och kosten, att jag slutade var att folk hemma i Örebro trodde jag var sjuk. Detta ska naturligtvis inte hända igen så jag åker hem till Örebro så mycket jag kan. För grejen är att det är en annan Filip nu än för ett år sedan. Just nu kör jag minst tre pass i veckan, framförallt Powerwalks men byter sakteliga ut detta mot lite tuffare pass. Jag tror det är bra att låta kroppen komma in i det utan att få en chock.

I dag fick jag backup av Patrik Jihde under gympasset. Patrik är en atlet ut i fingerspetsarna så det var givande. Rygg och mage fick sig en lektion i att ta i från tårna. Ruggigt skönt att vara igång. Den värsta övningen är ju magträningen på bollen, du vet den där stora grå som ligger i hörnet jämt, den övningen gör ju ont så man kan spy ibland. Härligt!

En kväll som denna befinner jag mig på Solvalla, fantastiskt trevligt gäng i dag!

Njut!

Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar