torsdag 28 oktober 2010

Tänk va snabbt jag kan ändra mig

Du som läste min "saga" i går förstod att jag inte ville ha en sådan start på dagen i dag. Vad hände?

Jo, den där jädra melodin började spela igen lagom när jag somnat om efter att ha vart vaken en timme. När jag sedan glor på den där irriterande luren, som i går skickade mig rätt ner i den negativa hissen, vad ser jag då?? Jag vaknar av texten "Sätt in sim-kort"... Då kan jag ärligt säga att min Hästen-säng, min mobil, min stereo, min golfbag med nya klubbor i, men tomma tvättkorg och min kudde med texten "här sover en prinsessa" höll på att fara ut genom rutan med ganska hög fart.

DET ÄR DÅ JAG BLIR STOLT ÖVER MIG SJÄLV! Jag tar ett djupt andetag och lovar mig själv att ge mig en bra dag. Detta lilla bestyr ska inte få lägga grunden till hur min dag ska vara. Jag la telefonen åt sidan och gick upp och fixade frukost. Herbalife med yoghurt, otroligt gott.

Där och då så bestämde jag mig att dagen skulle bli bra vilket den blev!

På tal om frukost. Aldrig tidigare så har jag ätit just frukost, dagens viktigaste mål. Men sedan jag började med GI så ser jag fram mot morgonmålet och det ska mycket till för att jag ska missa det, jag mår så mycket bättre.

Ena kollegan i dag lät som en fjortis. Han hade vart på fotboll i går och skrikit sönder halsen, han lät verkligen som om han var den coolaste killen i plugget.


I kväll blir det entrcoté med kålsallad och bea... Kan bli hur gott som helst! Det kommer även bli tända ljus och faktiskt ett glas rött, jag är väl värd det?? Snälla säg JA!

This is for Trev: HABIBI!! Keep up the good work with: SAY NO TO CARBS!!! Im always at your side!

Filip

2 kommentarer: