tisdag 26 oktober 2010

Underbara tisdag!

Jag är ju väldigt positivt lagd av mig, jag vet. Ibland får jag utstå en del skit för det men jag bryr mig sällan om det. Om det inte blir rena personliga angrepp, då kan jag bli sur. Jag har funderat väldigt mycket på varför jag försöker se det positiva i det mesta. Anledningen jag kommit fram till är att livet blir så mycket enklare, folk har lättare att prata med mig för de slipper höra negativa kommentarer. Jag kan bara se tillbaka på hur jag var för längesedan och beklagar då hur jag kunde uppföra mig. Men som ni alla vet, man växer med uppgiften.

Att en vanlig tisdag, som i dag, få i sig så mycket energi som möjligt är väldigt enkelt. Här där jag bor är det strålande solsken och vattnet ligger inte alls långt härifrån. Sol, vatten och vänner får mitt liv att bli väldigt positivt. Jag hittade i dag ett ställe som fick mig att minnas Västkusten. Där brukar jag alltid dra mig undan en stund, sätta mig på en klippa och blicka ut över havet. Är det stjärnklart eller ett oväder på väg in så är det ännu mer magiskt. På min PW i dag så hittade jag denna sits...

Att bara stanna upp och njuta av det man ser, det lilla i livet är viktigt. Fick ett sms i fredags om att jag skulle stanna och kolla på månen. Jag gjorde det och är tacksam för att jag fick göra det, enkelt med några minuter då man bara är själv och får se något vackert! Jag stannade upp en gång till i dag på rundan, jag stannade här...
En annan sak som jag började fundera på är varför alla äldre damer hälsar på mig. Är jag en så kallad Svärmorsdröm eller är de bara rädda för mig??

Måste visa min Gudson Logan, tog en bild i går. Jag lovar, jag ska se till att hans intressen utvecklas genom åren...
Ja, nu ska jag äta en av de godaste rätterna jag vet. Köttfärsröra àla Filip med Broccoli.
Nötfärs
Grädde
Svamp
Tomatsås
Kärlek

Rör ihop till en god röra, tillsätt salt och peppar eller varför inte din favoritkrydda?
Serveras med alldeles färsk Broccoli och ett glas Mineralvatten!

Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar