fredag 29 oktober 2010

En ära att arbeta med proffs!

Det var faktiskt väldigt roligt att jobba i dag. Vårt nya tillskott i gänget, Patrik Jihde, är grym som redaktör. Inget sitter fast alls, någonstans!

Det var mest någon annan som inte tyckte att vi skulle köra skämtet med locktången, frillan och Frillan Filiokus, som för övrigt kan vinna på V75 i morgon. Vi garvade så vi grät när vi kom på idén, det gjorde inte den tredje parten om vi säger så.

Jag summerar arbetsveckan med att det INTE vart min mobils bästa vecka, någonsin! I onsdags var det ju psykbryt, i går höll det på att bli det och i dag glömde jag telefonen hemma. Undrar om det är ett tecken eller bara ren otur?

Ser fram mot helgen, livsnjutning i stora drag och jag sitter nu med ett glas rött i handen. Jag ska jobba lite, vila lite, äta lite och sen en sväng på stan. Kan bli riktigt roligt!

Såg i går "The Nail", en film som handlar om en boxare som hamnar i finkan och som sen träffar nytt folk när han kommer ut. Bland annat hans grannes son som är 14, vars far är helt dum i huvudet! Jag grät i går när jag kollade på filmen, i morse när jag vaknade så var jag Arg på riktigt. Jag mår dåligt av tanken att det finns kvinnor och barn som råkar illa ut i sina hem. "Ingen man slår sin kvinna eller sitt barn, det är bara odjur somm gör det!" - så sas det i filmen och så säger jag.

Ha nu en trevlig fredag!

Filip

1 kommentar: