fredag 12 november 2010

Alltså...

I går kväll när jag satt på samma plats som jag gör nu, redaktörsstolen på Solvalla, så var jag med om mardrömmen alla kategorier. En häst, till lopp 11 på Örebro, kom lös och började springa varv efter varv, över inneplan, genom snödrivor, fram och tillbaka. Dels är det otäckt för att hästen kan skada sig allvarligt, det är också otäckt för människor kan komma till skada. Inget av det hände som tur var i går, det som hände var bara det att hästen sprang i 30 minuter. Fatta att 30 minuter är ganska mycket dötid. Loppet skulle startat 21.40, det startade 22.10. SEGT!

I går började jag även fundera på volontärjobb någonstans i världen, jag tar det inte för mer än att jag bara tänker mycket. Jag är ju en tänkare och att jobba utomlands är någonstans lite lockande hos mig, då skulle ju den typen av jobb passa, för en kort tid eller kanske lite längre. Vad jag har hört så är det ju bra att testa på det INNAN man skaffar familj, ja om man nu gör det vill säga.

Helgen kan bli hur kul som helst. I morgon ska jag på en re-union med gymnasieklassen, mina bästa var det då, får se om de är lika bra i morgon. Jag tvivlar inte :-)

Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar