onsdag 3 november 2010

Inte många timmar kvar!

Det är snart dags att starta bilen, Audin från 80-talet, och åka till Örebro igen. Men det är lite som ska fixas innan det är dags. Jag ska hämta kostymen, packa det sista, bädda sängen, vattna blommorna och gömma nyckeln naturligtvis.

Kom just på att Audin är det enda jag har just nu som passar in på 80-talet, ja förutom mina föräldrar. Maskeraden spökar, får söka proffshjälp de sista dagarna.

I går så blev det en Powerwalk när jag kom hem. Löjligt skönt att gå ur sig lite energi, det roliga är att jag blir starkare och starkare för varje tur och det märks framförallt på styrkan och flåset. Jag går längre på kortare tid vilket gör att jag får svänga ut turerna allt mer. Effektiv träningsform. Jag kommer nästa vecka även att ge lite tips och tankar på hur du kan använda det du har hemma för egenträning.

Det regnar i Stockholm och det är en typisk novemberdag. Fatta vad snabbt det gått i år, jag kan liksom inte riktigt hänga med i tanken. Jag vill ha SNÖ nu, tänk en sådan vinter som vi hade förra året. Eller? Alltså det är ju ett problem med att bo i Stockholm, vintern blir 300 ggr jobbigare här än i resten av landet känns det som. Usch, kan längta tillbaka till vintern i Sälen då det var snö, skidkläder och underställ som gällde, hela tiden. På vårkanten var det så skönt när man fick koppla av och ta av sig lite mer kläder för varje dag, tills man kunde sitta i en underställströja, insmord i ansiktet med "svart på en kvart" och äta lunch. Det var tider det!

Ska nu fixa lite med jobbet sedan blir det en sväng i denna underbara ikon från 80-talet...

Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar