lördag 13 november 2010

KLASSFEST!

I kväll är det dags för klassfest. Det är gamla gymnasieklassen som ska träffas. Jag skrattar redan nu, om jag ska vara ärlig.

SÅ sjukt mycket minnen finns, väntar bara tills vi får surra loss under kvällen. Pratade med generalen för festen på telefon, han tog upp det där gamla "kanot-minnet."

Jag, Chrille och Hassan satt och paddlade i Svartån. Helt plötsligt kommer en gren i våran väg, vi duckade alla tre, åt samma håll. Sekunden senare så låg vi i ån. Jag och Chrille simmade mot land, Hassan simmade åt andra hållet. Efter en stund så kommer Hassan på att han inte kunde simma, får panik och börjar skrika att vi ska hjälpa honom. Jag och Chrille hade fullt upp med kanoten men inser att Hassan har problem, tills jag hittar lösningen. Det är nämligen så grundt att man kan stå, problemet löst. När vi sedan får för oss att gå upp på land, med kanoten under armen och går tillbaka till uppsamlingsplatsen... Det är det dummaste jag gjort med en kanot, det var astungt och asjobbigt... Vi hade kunnat paddla tillbaka.

Kan bli kul i kväll! Det blir det!

Filip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar