torsdag 18 november 2010

Kom på det i dag!

Hösten är ju på väldigt många sätt fantastisk. Färgerna, luften, mörkret, ljusen, tända en brasa o värma sig, lugnet ja det mesta som faller in i höstens katalog. Men i dag kom jag på en sak som faktiskt kan vara jobbig ibland.

Jag lyssnar otroligt mycket på musik och lyssnar in mig på texterna mer än någonsin. Jag kan liksom inte begripa varför det är så, WHY? Och jag kan ju säga att när jag hittar en "line" i en låt så ska den ju ältas inom mig flera tusen gånger om. Jag får liksom inte bort den förräns jag hittar en ny "line", sådär håller det på under en period mellan oktober-november.

På tal om musik, just nu på jobbet poppas det med "Jag är en gummibjörn" och "Roger Fågel"... Någon av oss tre som sitter här just nu har barn hemma, det är tydligt det. Hur kan man ens låta sina barn lyssna på "Gummibjörn" och "Roger Fågel"?? Vad hände med Imse Vimse Spindel???

Kan även säga att "Laser-turken" inte håller i längden. Det var kul (på ett sjukt sätt) första gången men nu har han liksom fått någon överdrivet rolig roll... Men inte hos mig!

För första gången i mitt liv har en film som jag rekommenderat fått höga betyg av den jag tipsade filmen om. "Imagine That" fick en fyra av fem möjliga. Kanske har jag inte sådär sjukt dålig smak och koll som alla andra säger...

Jaja, en dag på jobbet får det bli. Städtjejerna kommer på lördag och tills dess ska jag väl ha hunnit att tvätta (Typ NOT) för det finns ju massa annat jag kan göra, som att lyssna på musik.

GE ALLT, DET ÄR DINA VÄNNER VÄRDA!

Filip

2 kommentarer:

  1. Musiktips till dig som ger sköna hook ups: "Det finns inget bättre" med Peter LeMarc :) eller "Partymyra" från barnprogrammet "Myror i brallan" (slår faktiskt ut Imse Vimse)!

    SvaraRadera
  2. "hon är född på en fredag men hon säger att hon är ett söndagsbarn..." fortsatte lyssna på Kungen :-) Tack för tipset!

    SvaraRadera